Quantcast

Υβριδικό, σπιρτόζικο και ισχυρό

Αναρωτιέμαι ποια θα ήταν η γνώμη του ιδρυτή της Peugeot, Αρμάντ Πεζό, αν οδηγούσε το ανανεωμένο 208. Ισως να σχολίαζε την ικανότητα του αυτοκινήτου να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά όταν ξεκινά, αλλά και στο παρκάρισμα.

Ο Αρμάντ Πεζό δημιούργησε το Peugeot «Le Grand Bi» το 1882, ένα ποδήλατο με χαρακτηριστικά μεγαλύτερο εμπρόσθιο τροχό σε σχέση με τον πίσω. Το 1890 δημιούργησε το πρώτο αυτοκίνητο Peugeot, με κινητήρα Daimler και τέσσερις τροχούς.

Οδήγησα το πιο μικρό μέλος της γκάμας της εμβληματικής μάρκας με τη ρηξικέλευθη σχεδίαση, που όχι μόνο αντέχει στον χρόνο, αλλά εξακολουθεί να είναι πρότυπο όσον αφορά τον συνδυασμό των γραμμών και των όγκων. Εκτίμησα την ουσιαστική αναβάθμιση σε όλους τους τομείς, την εμφανή επίδραση της τελευταίας γενιάς της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας στην απόδοση και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και έστειλα ευχές στους μηχανικούς, γιατί πλέον παράγεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο στις υβριδικές εκδόσεις.

Θα μου λείψει ο εξαιρετικός κινητήρας ντίζελ, που στο ταξίδι του έφταναν λιγότερα από 4 λίτρα για να καλύψει 100 χλμ., αλλά τώρα προτεραιότητα έχει η απανθρακοποίηση.

Η Peugeot, ο πιο ισχυρός βραχίονας της Stellantis, με βλέψεις που φτάνουν στην καρδιά της premium κατηγορίας, είναι στο προσκήνιο για έναν ακόμη λόγο. Αναθεώρησε το πρόγραμμα του φινετσάτου 208 και διαλαλεί τα επιτεύγματα της γαλλικής σχολής για την αυτοκίνηση.

Αυτή τη στιγμή, το ανανεωμένο Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 e-DCS6 βρίσκεται στον αφρό της πιο δημοφιλούς κατηγορίας και εκτιμώ ότι θα επαναλάβει την επιτυχία του αρχικού μοντέλου.

Η μαγιά του είναι μοναδική, ενώ έχει πλέον ισχυρό σύμμαχο την πιο έξυπνη, οικονομική και αποδοτική τεχνολογία ενίσχυσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης: την ήπια υβριδική υποστήριξη.

Το ανανεωμένο Peugeot 208 μάς συστήνεται πάλι με αυτοπεποίθηση, γιατί μπορεί να έχασε την εύνοια του αποδοτικού και εξαιρετικά οικονομικού ντιζελοκινητήρα, αλλά δεν αφήνει παραπονούμενο τον οδηγό, καθώς, με τη νέα διάταξη της βενζινοκίνητης μονάδας, παρέχει ισχύ, σπιρτάδα, άμεση απόδοση, ηλεκτρική κίνηση για βασικές καθημερινές κινήσεις στο παρκάρισμα και στις εκκινήσεις και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Να σημειώσω ότι η βενζίνη ξεπέρασε τα 2 ευρώ το λίτρο.

Ειδικότερα, ο πολυβραβευμένος κινητήρας βενζίνης 1.2 PureTech δεν είναι πλέον μόνος του για να αντιμετωπίσει το έργο της κίνησης του γαλλικού best seller, μήκους 4,055 μ. Προστέθηκε η διάταξη mild hybrid, η οποία βασικά απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 29 ίππων και ροπής 55 Nm και μια μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 0,432 KWh.

Νέο είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (Dual Clutch System 6). Να αναφέρω και τις αναβαθμίσεις του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.2, που για να επιτύχει βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση λειτουργεί με τον κύκλο Miller και φέρει turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Η συνδυασμένη ενέργεια είναι ισχύος 100 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.

Χάρη στην μπαταρία, που φορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, έως και 15% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, καθώς και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Στην οδήγηση σε αστικό περιβάλλον μπορεί να κινηθεί για περισσότερο από το 50% του χρόνου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Στη δοκιμή, η μέση κατανάλωση ήταν 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Η οδική συμπεριφορά εξακολουθεί να είναι ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του γαλλικού μοντέλου. Ο συνδυασμός του υψηλής ακαμψίας πλαισίου, με τις νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων και το άψογο σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζουν ασφαλή και προβλέψιμη κίνηση. Το μοτέρ και το αυτόματο κιβώτιο λειτουργούν αρμονικά και ενισχύουν την αίσθηση της σύγχρονης κίνησης με χαμηλό επίπεδο θορύβου. Το αυτόματο κιβώτιο μειώνει σημαντικά την επιβάρυνση του οδηγού στην πόλη. Να τονίσω την ευελιξία του ανανεωμένου 208 και την ευκολία που παρέχει στην καθημερινή χρήση.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης περιλαμβάνει και άλλες σημαντικές αλλαγές: Εντυπωσιακό highlight, με τη νέα υπογραφή της Peugeot μπροστά, νέα εμφάνιση μπροστινού μέρους, ανασχεδιασμένη υπογραφή πίσω φωτιστικών σωμάτων, εντυπωσιακά νέα χρώματα, ζάντες νέας σχεδίασης, νέα εταιρική ταυτότητα, νέες και πιο κομψές υφασμάτινες ταπετσαρίες, ανανεωμένο και τεχνολογικά προηγμένο Peugeot i-Cockpit, νέα σχεδίαση για τον πίνακα οργάνων, μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 10’’, ανανεωμένο τιμόνι μικρής διαμέτρου κ.ά.

Η αρχική τιμή για το ανανεωμένο Peugeot 208 1.2 Hybrid 100 e-DCS6 με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Active καθορίστηκε στα 23.400 ευρώ.